Przejdź do treści

z oddziałami dwujęzycznymi
przy Warszawskiej Szkole Filmowej

PROFIL
KREACJI GIER WIDEO

AKTUALNOŚCI PROFIL
FILMOWY
PROFIL
KREACJI GIER WIDEO
UCZNIOWIE RODZICE REKRUTACJA KADRA KONTAKT

SZKOŁA


Misja

 

Zapraszamy do działającego przy Warszawskiej Szkole Filmowej – jedynego w Polsce – Ogólnokształcącego Liceum Filmowego i Kreacji Gier Wideo z programem zajęć tworzenia gier wideo. Liceum działa na prawach szkoły publicznej i może w tym roku pochwalić się 100% zdawalnością matury. Wychodząc poza schemat dzielący młodych ludzi na umysły „humanistyczne” i „ścisłe”, Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo jest nastawione na wszechstronny rozwój intelektualny i twórczy. Gry wideo to nie tylko języki programowania i planowanie rozgrywki, ale przede wszystkim opowiadanie obrazami, tworzenie narracji, kreacja postaci i twórcze myślenie. Nauka na Profilu Kreacji Gier w naszym Liceum równoważy solidne przygotowanie techniczne z wszechstronnym rozwojem humanistycznym. Dodatkowe zajęcia w ramach Profilu Kreacji Gier obejmują także fakultet matematyczny, fakultet polonistyczny, Retorykę, Fotografię, Kurs astronomii, Szermierkę, Medioznawstwo, Podstawy języka filmowego, Podstawy psychologii i Historię sztuki.

 

 
         
 

 

Profile naszych klas

 

Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo działa przy Warszawskiej Szkole Filmowej. Wszystkie szkoły mieszczą się w na warszawskim Żoliborzu, gdzie działa także studyjne Kino Elektronik. Dzięki takiemu położeniu licealiści korzystają z dostępu do profesjonalnego sprzętu, doświadczonych wykładowców i bogatego życia kulturalnego kampusu uczelni artystycznej. Liceum Filmowe i Kreacji Gier realizuje podstawę programową obowiązującą ogólnokształcące szkoły publiczne. Głównym celem Profilu Kreacji Gier naszego Liceum jest zapewnianie uczniom warunków do wszechstronnego rozwoju intelektualnego, wspieranie pasji i zachęcanie do pracy twórczej. Licealiści spędzają dużo czasu przed komputerem – może to być czas, w którym młody człowiek zdobędzie nowe umiejętności i przygotuje się do pracy w jednej z najprężniej rozwijających się branż.

 

 

Program Kreacji Gier Wideo

 

Tworzenie gier komputerowych jest zajęciem rozwijającym równocześnie wiedzę humanistyczną, techniczną i umiejętności artystyczne. Program powstaje w oparciu o doświadczenia wyniesione z prowadzenia studiów Kreacji Gier Wideo w Warszawskiej Szkole Filmowej, we współpracy z największymi polskimi firmami produkującymi gry. Programowanie, projektowanie graficzne, animacja komputerowa – to umiejętności, które przydadzą się nie tylko podczas pracy nad grami komputerowymi, ale również w kształtowaniu manualnych i percepcyjnych zdolności młodego człowieka. Dodatkowe przedmioty, które oferuje szkoła, dadzą solidne podstawy do wyboru kariery w rozwijających się prężnie branżach: produkcji mediów, informatyki, projektowania graficznego.

 

Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy uczą licealistów, tworzą równocześnie ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality – rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata. Program Kreacji Gier Wideo prowadzą czynni zawodowo profesjonaliści branży, m.in. współtwórcy wszystkich trzech części gry Wiedźmin – Marek Ziemak (obecnie 11 bit studios), Marcin Przybyłowicz (CD Projekt), Kacper Kwiatkowski związany z Vile Monarch, a wcześniej 11 Bit Studios (m.in gra “This War of Mine”); Maciej Szcześnik - Think First i CD Projekt (m.in. seria “Wiedźmin”); Marek Brodzki, reżyser (współpracował m.in. z Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Zanussim i Stevenem Spielbergiem) i inni.

 

 
         
 

 

Zajęcia w ramach Profilu Kreacji Gier Wideo

- Projektowanie gier papierowych
- Projektowanie prostych gier planszowych, karcianych i figurkowych. Celem jest nauka myślenia algorytmami i zasadami.
- Podstawy produkcji gier
- Uczniowie poznają kolejne etapy produkcji gier od projektu przez prototyp, alfę, betę aż po finalny produkt.
- Projektowanie poziomów / środowisko Unity
- Projektowanie poziomów do gier przygotowanych przez prowadzącego.
- Rysunek koncepcyjny - przedmiot uczy przenoszenia pomysłów na papier w formie szkiców.
- Cyfrowa kreacja artystyczna
- Nauka podstaw grafiki komputerowej 2D / 3D oraz animacji.
- Podstawy programowania
- Nauka podstaw programowania w C# w silniku Unity.
- Programowanie - nauka bardziej zaawansowanych technik programowania w C# i Unity, wykonywanie prostych prototypów gier.
- Tworzenie gier
- Tworzenie prostej gry wspólnie z nauczycielem. Uczniowie przygotowują najpierw papierowy projekt gry, potem zasoby graficzne i dźwiękowe, następnie implementują rozgrywkę i składają elementy gry w spójną całość.

 

MODEL ABSOLWENTA

 

MOTTO SZKOŁY: ŚWIADOMOŚĆ + SZACUNEK + KREATYWNOŚĆ

 

Absolwent naszej szkoły powinien być człowiekiem świadomym, kreatywnym, szanującym siebie i innych. Szkoła pomaga uczniom rozwijać te cechy w różnych obszarach życia, z których najważniejsze to wykształcenie, rozwijanie osobowości oraz otwarcie na świat.

 

WYKSZTAŁCENIE

 

poszukiwanie wiedzy, świadomość swoich umiejętności oraz możliwości,;

umiejętność planowania i organizacji nauki – odpowiedzialność za proces uczenia się;

umiejętność formułowania argumentów i wyciągania wniosków z dyskusji;

dobre przygotowanie do egzaminów zewnętrznych;

przestrzeganie kultury języka polskiego;

posługiwanie się nowoczesnymi technologiami;

znajomość języków obcych.

 

ROZWÓJ OSOBOWOŚCI

 

samodzielność w działaniu, podejmowaniu właściwych decyzji;

odpowiedzialność za własne wybory;

kreatywność i zaradność w trudnych sytuacjach;

kultura osobista;

pracowitość, solidność;

przyzwoitość, rzetelność;

asertywność;

przestrzeganie ustalonych zasad;

zaangażowanie w podejmowane działania;

przygotowanie do wystąpień publicznych, umiejętność autoprezentacji;

docenianie i rozwijanie aktywności fizycznej, zdrowego trybu życia.

 

OTWARCIE NA ŚWIAT

 

otwartość na wiedzę, nowe doświadczenia, kontakty i współpracę z ludźmi,

szacunek do innych ludzi, ich pracy, odmienności i rozumienie potrzeb bliźnich;

umiejętność stawiania czoła „złym wpływom”,

świadomość przynależności narodowej, wykształcona postawa patriotyczna

 

Umocowanie prawne


Statut Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo.pdf Regulamin wycieczki szkolnej (krajowej i zagranicznej).pdf Załącznik nr 1 do Statutu Liceum Kreacji Gier Wideo.pdf
WARSZAWSKA
SZKOŁA
FILMOWA
SZKOŁA
ZAWODÓW
FILMOWYCH
STUDIUM
AKTORSKIE
STUDIUM
SCENARIUSZOWE
KINO
ELEKTRONIK

CMS | Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo © 2012-2023 | powered by jCMS™